[OT]C CO tim chtel basnik rici?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 31 16:58:48 CET 2014

Ano, tohle velmi přesně vystihuje i můj hlavní důvod obliby C.

Pascal oproti tomu nabízí jen jednu výhodu a to sice použití  ^ jako speciálního znaku pro pointer. Ta * je v C asi jediná opravdu výrazná nepříjemnost. Už jsem párkrát používal výpočty, kde bylo násobení i pointery a to teda nic moc...

PH

Od: Petr Labaj
Nejde jen o rychlost, ale o přehlednost struktury kódu.
Ve strukturovaném programování je blok základním stavebním
prvkem, takže jeho oddělení od ostatních bloků by mělo být pokud
možno patrné i při rychlém přejezdu obrazovky okem.
Proto je hodně dobře, že v C (a prakticky ve všech následujících
jazycích) je jako oddělovač bloku jednoduchý a výrazný znak '{' a '}'.

Je to nakonec podobné jako s matematickým zápisem.
Co vám přijde na první pohled přehlednější?

a = (b + c) * d;
a = begin b + c end * d;
a dosad begin b plus c end krat d lineend