[OT]C CO tim chtel basnik rici?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Prosinec 31 13:08:57 CET 2014

Při práci s jednočipy vidím hlavní výhodu C, že mám stejný (nebo velmi
podobný) nástroj pro překlad kódu na PC i ten jednočip, takže
algoritmus, který pracně odladím na PC má šanci fungovat i v tom jednočipu.
Efektivněji, s lepší typovou kontrolou a se stejnou výhodou se to dá
dělat i v C++, což už je trochu složitější, ale vyplatí se to.
Tohle by v Pascalu šlo asi také, ale co jsem tak zkoumal zas taková
sranda by to nebyla. Asi proto, že svět jednočipů je založen převážně na
čistém C, příp. assembleru. S nástupem ARM se možná dočkáme různých
změn, obávám se však, že nebudou k lepšímu. Viz. Arduino.
Co se týká algoritmů, když se pořádně zamotáte do rekurze, nepomůže ani
svěcená voda. A takových divných algoritmů je spousta.
Teď se párám už druhý den s parsováním dat té Formicy, z blbosti se chci
naučit ten bison - to je pěkný nástroj, ale náročný na pochopení.
Gramatiku jsem měl dost rychle, ale dostat vlastní data do struktury je
už jiná. Na vině je právě ta rekurze.

Mrazík