Raspberry PI model B+ a jak dál?

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Neděle Prosinec 28 12:38:23 CET 2014

Zdravím a gratuluji :-)

Jako os (distribuci) doporučuju raspbian:
http://raspbian.org/

Stáhne se image SD karty, nahraje na kartu, ta se vloží do Rpi a zapne
napájení.

Pokud je připojená usb klávesnice, myš a hdmi monitor, je to hned po
bootu použitelné jako jakýkoliv linuxový počítač.
Při prvním spuštění se vyvolá menu v textové grafice, kde je možno si
několik věcí nastavit.

Například heslo a roztáhnout oddíly karty tak aby bylo na kartě využito
veškeré místo, to platí, pokud byl image zapsán na větší sd kartu.
Je tam toho k nastavení víc, ale to vyžeduje pár zkušeností, takže ze
začátku je lepší si toho nevšímat.

Dobré je, že nelze skončit s dead brick, mrtvou cihlou, protože v
případě vážného poškození soborového systému, stačí na sd kartu znova
zapsat čistý systém a rpi opět nabootuje.

Po nastavení to bude chtít restart (používá se slovo reboot), po něm to
bude chtít přihlášení heslem.
Po přihlášení je možno spustit grafiku příkazem startx.

Tam je s windows člověkem, celkem kompatibilní klikačka, kde je možné
začít prozkoumávat.

No a zbytek číst na webu.

Ale není mi známo, že by někde něco bylo v češtině. Možná někdo něco
píše, ale nikdy jsem to neviděl.

V případě konkrétních, dotazů jsem k dispozici.

Jakub Ladman