Zdroj 2x18V~?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Prosinec 26 22:12:12 CET 2014

On Fri, Dec 26, 2014 at 02:50:06PM +0000, Draček Fráček wrote:
> Pokud to je tak jak popisujete tak by nemel byt problem v napajeni pomoci
> DC zdroju, proti AC bude jediny rozdil, proud potece jen pres jednu dvojci
> diod v onom mustku (jmenuje se greatzuv, podle fyzika Leo Graetze), jediny
> problem je v tepelnem namahani jen jedne dvojce diod, ale pokud tim netece
> velky proud je to celkem zanedbatelny problem.
>
> Pokud jde o trvale reseni, neuvadite proud ain zda chcete zdroj do zasuvky,
> ale obecne, trafo. Toroid nebo EI trafo pro 2x18V je celkem bezny sortiment.

Chci co nejjednodussi/nejlevnejsi reseni. Ve svem dusledku se to bude
napajet "ze zasuvky" (tj. 230V~), ale je mi jedno, jestli tam jenom
bude jedno trafo s pulenym vinutim, nebo jestli

Jedine ceho bych se chtel vyvarovat je bastleni v oblasti 230V~.
Tj, pokud by bylo mozno trafo pripojit pomoci flexo kablu na svorky,
a bude to dobre kryte, tak nemam problem (ja vim, ze se to nesmi...).
Nizkonapetovou cast si dobastlim. Ale abych si ubastlil odpovidajici
DPS pro 230V cast trafa, tak to si opravdu netroufam. O izolacnich
vzdalennostech toho prd vim a i kdyz bych asi nemel problem si to nastudovat,
tak proste to je moc velky risk...

> Pokud chcete spinane reseni tak zvazde zda nejde zcela eliminovat onen
> linerani stabilizator v zarizeni a napajet to primo onim napetim z vaseho
> externiho zdroje.

No, jde praveze o to, ze v "nizkem" napeti si toho troufnu ubastlit spoustu,
proto me napadlo to resit spinanym zdrojem (nebo klidne necim jinym).

To, ze je trafo lepsim resenim, o tom zadna. Ale to bych se musel holt
starat ve 230V a to nechci.

> Schema, tezmo radit kdyz neni znam pozadovany vykon ani presnost a sum.

Pozadovany vykon se pokusim zmerit az budu mit po ruce ten regulovany
zdroj. Presnost a sum bych nijak zvlast asi neresit, anzto jsou ve vnitr
tak jak tak regulatory a vyhlazovaci kondenzatory...