Zdroj 2x18V~?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pátek Prosinec 26 15:20:18 CET 2014

Zdravim!

Na ebay jsem koupil jistou krabicku, ktera ovsem byla bez napajeci
zdroje. Na internetu jsem vyštoural, ze by to mělo být napájené
pomocí 2x18V AC. Na jaký proud tam nestálo.

Krabičku jsem rozdělal a vypadá to tak, že od napájecího konektoru
jde zem a pak dvě spojení do něčeho, v čem tuším Graezův můstek
(či jaxe ta potfora jmenuje), za tím dva 1mF kondenzátory (opačně
pólované) a za tím dvojice trojnožičkového něčeho, v čemž tuší
lineární stabilizátor (vždy s buižuterií - 1x kond, 2x rezistor [1x R + 1x indukčnost], 2x dioda 1N4002).

A teď je otázka, čím to napájet. Tuším správně, že pro vyzkoušení
můžu zapojit 2x DC 18V z regulovaného zdroje, s tím, že zem píchnu
mezi oba zdroje?

Otázkou je ale, čím to napájet napořád, zkoušel jsem hledat na ebay,
ale tam žádný takový zdroj nebyl k mání. Nedoporučíte někdo nějaký zdroj?

Případně druhá možnost by byla vyrábět 2x DC 18V nějakým vlastním bastlem,
např. z 12V DC nebo z 5V DC. Nemáte někdo námět na takovéto zapojení?

Díky!

P.T.

P.S. Dodatečně taky vše nejlepčí k Vánocům!