Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pátek Prosinec 26 13:27:48 CET 2014

To je fakt hezky napsané a užitečné. Teď už vidím odkud vítr fouká s tou
virtualizací.
Umět psát si vlastní ovladače je dobrá znalost, ale to je až to
poslední, co v Linuxu zkoušet. Pro ty embedded zařízení bývá většinou v
jádře už vše potřebné, stačí se to naučit používat.
Třeba blikání ledkami na paralelním portu jde z userspace přes
standardní ovladač /dev/parportN pomocí ioctl docela jednoduše a svižně.
Jde udělat leccos - třeba na paralelním portu vytvořit I2C sběrnici
(master), na tu si pověsit třeba PCF8574 a máme opět sadu GPIO. Pro to
vše jsou v jádře standardní ovladače.

Mrazík