Jak na S a asm v CCS550

Úterý Prosinec 23 20:27:07 CET 2014

Assembler pro ARM je opravdu hardcore, asi nikdo nepredpoklada, ze nekdo
bude v assembleru psat vic nez 2 stranky startup kodu ;-) Proste cista
RISC architektura.
Pak zrejme doslo k poznani vychoziho omylu a vznikla sada THUMB, ktera
uz je trosku normalni. Trosku je taky blbe, ze kazda verze jadra ma
ruzne rozsireni instrukcni sady.
Registry a jejich pouziti je taky dost narocne na pochopeni, PC,SP,LR,
ruzne mody...
Preruseni je kapitola sama pro sebe, kazda verze si dela ruzne akce,
ukladani registru, stavu FPU ...
Ale ma to neco do sebe, kdyz se nad tim zamyslite, koncepce, ze kazda
instrukce ma 32b, trva stejne (az na vyjimky) a muze byt podminena neni
tak spatna.
Kazdopadne bych asi presel k normalnimu GNU prekladaci.
Obecne plati, ze je potreba prostuduvat extra popis jadra a extra popis
celeho okoli, kde zas neni zadna informace o jadru... A preruseni se
treba vetsinou nejak konfiguruje jak v jadru, tak v nejake jednotce okolo.