Jak na S a asm v CCS550

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Prosinec 23 19:05:14 CET 2014

V textu

> Dobrý den všem,
>
> 1. Čím se liší soubory asm a S?
Příponou. Jiný rozdíl jsem nezaznamenal.

> 2. Jak správně postupovat, pokud chci v Code Composer Studiu 5.5.0:

Ehm, která rodina? Ono to je jedno, je to stejné jako bez CCS. To je jen nadstavba.
Aha, ARM cortex-A8
Lepší otázka: Který překladač používáte?

> a. Mít program, který začíná částí v asm a pak pokračuje v C?
obecně: definuji si referenci na funkci a volám ji (závislé na použitém překladači).
no a pak na skok na tu referenci.
(viz instrukce skoku BL, BLX <dest>, kde <dest> je label nebo register s adresou funkce (pro tabulky)).
Funkce musí být definována v C a linker o obou modulech vědět.

> b. Mít program v C, který volá asm funkce?
1) prasácky - ale fuj šmudlo! (to bylo na mě:-).

2) slušně - K asm souboru si napíši „C wrapper“ - H soubor, kde deklaruji ASM funkci jako C funkci (tedy standardní
prototyp s parametry) ale s extern (jsou definovány mimo C).

> 3. Co dělám špatně, když mi překladač nepřeloží "MCR p15, 0 r0, c12, c0"?
> Píše: [E0003] Unexpected trailing operand(s)

Hmm, pokud je to TI překladač pro ARM tak místo 0 - #0 a čárka. Pokud GCC/KEIL (tedy od armu) tak snad jen čárka.

> Zajímavé je, že někde jsem to našel takto a jinde ještě s ,0 na konci, ale obojí vede ke stejnému výsledku.
písi to jen s nulou.
> Taktéž je zvláštní, že těm lidem to funguje, ale tady
> http://infocenter.arm.com/help/index.jsp?topic=/com.arm.doc.ddi0344h/BCGFFBFD.html
> c12 ve výpisu nemají:-)

Aha, C12 je:

c12  VBAR, Vector Base Address Register

Ale to je získané z popisu architektury ARMv7 (Cortex - A a R)
ARM DDI 0406C.b
To za tou tečkou už může být novější. Má to necelých 3k stránek, tak v tom hledám jen když to nenajdu v popisu chipu. Ale
jestli to nenajdete v popisu chipu, tak to pravděpodobně nemá implementováno.