provizorní zalepení výměníku kondenzačního kotle - vyřešeno

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Prosinec 22 13:24:05 CET 2014

Zdravím,

myslím, že dlužím odpověď.

Zaletovat stříbrem to šlo (cín na nerez naprosto nechytal), ale ten
výměník byl tak papírový, že jak se na to chytlo plamenem, tak se
udělaly další díry vedle.

Ve stavu nejvyšší nouze jsem vzal obyčejný 5minutový epoxid a vzniklé
díry zalepil.
A to fungovalo velmi dobře. pro topení jsem nastavil teplotu topné vody
max 44 stupňů (mín to nešlo).
Takže ten týden než jsem sehnal druhý kotel a topenáře jsem tím krásně
překlenul.

Kotel když nahříhval TUV, tak nerespektoval  limit topné vody a trápil
ten výměnik na 80 stupňů, ale přesto to vydrželo.

Nikdy bych nečekal, že ten epoxid to udrží déle než pár minut.

Po demontáži kotle, jsem to schválně rozdělal, a kapky epoxidu, které
jsem tam udělal, byly nepoškozeny, jen povrch byl černý. Když jsem vzal
nůž, tak to šlo pěkně oškrabat.
Jako provizorka super, jako trvalá oprava by to asi nefungovalo, ale to
už se nedozvím.

Petr