RS-232/485 po 230V

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pátek Prosinec 19 00:05:58 CET 2014

Dobry den,
potrebuji spojit Arduino s PC. Idealni by byla obousmerna komunikace,
ale prezil bych i jednosmernou z Arduina do pocitace.
Pocitac mam doma v byte a Arduino potrebuju mit ve sklepe.
Problem je, ze do sklepa nejsem schopny dotahnout zadny drat. Je to o
nekolik pater niz pres cely panelak. Vede tam jedna faze 230V k
zasuvce. Ta ale vede do bytu k vlastnimu elektromeru.
Zadny bezdrat tam neprostrelim. Zkousel jsem WiFi a cinske NRF24L01 na
2,4GHz a neprojdou.
Bezdratove moduly 433MHz nemam, ale v uspech neverim. Je to vubec v CR
legalni (asi ano http://goo.gl/ohFOuc)?
http://www.ebay.com/itm/200991687910

Napadlo me neco jako "RS-232/485 over powerline". Bud se neumim Googlu
zeptat, nebo nic levneho neexistuje.
Jedine, co jsem nasel je Ethernet pres 230V. Jenze sada 2 kusu vyjde
na 1100Kc, coz je hodne http://goo.gl/tOvQGo.

Na rychlosti mi vubec nezalezi. Standardnich 9600bd by bylo skvelych,
ale 1200bd by take stacilo.

Nasel jsem take MAX2990 http://goo.gl/pLf6kO, ale vubec tomu nerozumim
a levne by to stejne asi nebylo.

--