podruzny elektromer

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 15 17:09:29 CET 2014

Zdravím,
  pánové, já bych použil hlavu.
  Viděli jste někdy klasický indukční (kotoučový) elektroměr ?
Ten třífázový (pro čtyřvodičovou soustavu) má 3 indkuční systémy.
Každý má napěťovou cívku na své fázi a snímá proud touto fází.
Tyto 3 systémy jsou rozmístěny na celkem 2 kotoučích, protože na
jeden by se nevešly.
  Z konstrukce jasně vyplývá, že ty systémy se vzájemně neovlivňují -
někdo by snad mohl tvrdit, že se mohou ovlivňovat přes vířivé proudy
v jednom kotouči, ale rozhodně ne tehdy, pokud jeden z nich je na
druhém kotouči.
  Točivý moment, vzniklý součtem všech tří systémů, je integrován
počítadlem a ještě je tam brzda řešená permanentním magnetem na jednom
z kotoučů, kterou se to celé kalibruje.
  Domnívám se, že na tomto elektromechanickém principu je jasně vidět,
že jsou to vlastně 3 jednofázové elektroměry na společné hřídeli.
  Tedy tomu musí odpovídat i digitální provedení s tím, že v případě
použití individuálních 1f elektroměrů si uděláte součet kalkulačkou.
  Zdraví Pavel