podruzny elektromer

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 15 11:26:13 CET 2014

Docela mě mrzí, že to vlákno skončilo doporučením na malý 3f elektroměr
a ne tím, že by někdo se znalostí problematiky těchto měřáků fundovaně
napsal, jestli ta naměřená suma 1f odběrů sedí s naměřeným 3f odběrem.
Řešil jsem dřív stejnou otázku, ptal jsem se na veletrhu i dodavatelů
elektroměrů, ale jednoznačnou odpověď mi nikdo neuměl dát.

Obchodnická logika by asi řekla, že by to mělo sedět. Ale jestli to platí
i technicky v případě použití 3f spotřebičů si nejsem jistý.

Ty 1f měřáky mají totiž mimo jiné výhodu ve větší rozlišovačce, mívají
většinou 1000 pulzů/kWh, kdežto 3f měřáky mívají 800 pulzů/kWh.
No a samozřejmě mají výhodu v rozlišitelnosti, kde se odběr koná.

PL

Zdravim...

riesim novu elektriku doma a chcel by som dat do rozvadzaca digitalny
elektromer. V dome mame 3fazovy hlavny elektromer. Co som videl v
esopoch, tak 3fazove su siroke az 7 modulov a to tam uz nezmestim.
1fazove su len na jeden modul, to by mi zobralo len 3 miesta.

Teraz otazka. Ked spocitam spotreby na jednotlivyvh fazach, tak dostanem
to iste ako na 3fazovom elektromeri?
--
iko