hromosvod - bylo kalkulator vedeni

Pondělí Prosinec 15 00:38:30 CET 2014

Asi tak - připojíte to na hromosvod, máte tam při úderu stovky KV. A to
i když je spojený se zemí sítě - už jen odpor a indukčnost svodu... Když
to spojíte se zemí sítě a povede nad tím po střeše svod hromosvodu, může
to chytit výboj mezi sebou a zapálit trám. Jako bonus vám to vypálí
elektroniku v baráku :-(

Dal jste mi námět k přemýšlení, mám sádroš na šikminách v podkroví.
Naštěstí tam mám zem, na kterou se to nebudu bát připojit. Na hromosvod
né... Ale mám na půdu vyvedené uzemění ze základového zemniče pro
anténu, která je v ochranném prostoru hromosvodu. Už jsem na to chtěl
přizemnit konstrukci FV panelu, ale vždycky bylo něco důležitějšího :-(

Anděl