moderni keraniky ve spinanych zdrojich

Neděle Prosinec 14 18:19:48 CET 2014

Výpočty budou nejspíš dost složité, protože musíte uvažovat konkrétní
geometrické uspořádání na desce. Nějaké návrhové systémy za hodně dlouhé
peníze to snad umí.
Rozdělme si to na dva problémy. Z hlediska velikosti filtrační kapacity
vám stačí vědět, jak velký proudový impulz si vezme třeba logika při
překlápění a kolik hradel překlápějících současně je pověšených na jeden
kondenzátor. To se ještě dá, i když od logiky najdete možná nějaká
přibližná data a od MCU nejspíš nic. Obvykle tam ale bývá nějaké
doporučení, jak a čím to blokovat.
Z hlediska EMC řešíte podstatně vyšší frekvence a menší indukované
napětí, které obvykle neohrozí správnou funkci logiky. Tam právě záleží
na geometrii té desky. Přijde mi jednodušší dodržovat všeobecně známé
zásady slušného návrhu desky, něco tam napráskat a nesnažit se něco
počítat. Jak už od pár věcí vidím výsledky měření EMC, vidím o kolik to
bylo pod limitem a co si mohu dovolit příště. Pokud řešíte kusovku,
tenhle přístup bohatě stačí. Pokud řešíte návrhy pro milionové série,
nejspíš nebudete řešit peníze za zkušebnu, nebo budete mít k dispozici
svoje zařízení a zase nemusíte nic počítat :-) Nebo si koupíte ten soft
který to umí, ale pak se s ním musíte naučit :-(
Možná mě za tohle rouhání někdo tady bude kamenovat, ale tyhle výpočty
patří když už tak na akademickou půdu, kde mají dostatečné teoretické
zázemí a dostatek času zabývat se "blbostma".

Ostatně kdyby to někoho zajímalo, mohl bych pohledat jednu starou desku.
Prošlo jen o fous, ale prošlo a napoprvé :-) Na desce je mcu, deska je
asi 20 cm dlouhá, logika řízená z toho mcu je roztahaná po celé délce
desky. K tomu do různých míst desky připojené nestíněné kabely. To
všechno v plastové krabici a bez stínění.

Anděl