Re: [OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 12 19:55:49 CET 2014

Huh. Nojo, teď jsem se na to díval. Opravdu jako nový plátce
je každý automaticky měsíční, a požádat o kvartálního může až
po 3 letech. Sakra práce, tak to je docela nepříjemnost, automaticky
jsem předpokládal, že budu kvartální plátce.
Při pozastavené činnosti by to nebylo tak zlé, to bych jim tam
v lednu přinesl 12 nulových přizání na celý rok dopředu a byl by klid.
Ale při běžícím podnikání to znamená na to furt myslet.
Tak to nám ti socani zase "usnadnili" život.

Díky.
PL

***********************************

From: "Zdeněk" <zdej na atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, December 12, 2014 7:43 PM
Subject: RE: [OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Včera jsem byl shodou okolností rušit registraci DPH. Minulý rok jsem
obnovil přerušené podnikání a zaregistroval se jako plátce DPH. A to jsem
neměl dělat. :-(
Za dobu, co jsem měl přerušeno, se ani změnila legislativa. Už jsem nemohl
podávat přiznání čtvrtletně jako dřív, ale nově každý měsíc.
Když jsem po několika měsících opět přerušil živnost, ukázalo se, že
registraci DPH zrušit nemůžu. Celý rok jsem jim musel každý měsíc nosit
nulová přiznání.  :-(
Včera jsem sice podal žádost o zrušení registrace, ale výsledkem si jistý
nejsem. Úřednice každou chvíli tvrdila něco jiného. Chvílemi to vypadalo, že
bez zrušení ŽL mi registraci nezruší...
Nakonec jsem z ní dostal, že bych mohl požádat o zrušení z důvodu nízkého
obratu...

Zdeněk