[OT] OSVČ daně paušál, plátce DPH

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 12 17:43:48 CET 2014

Dovolte mi prosím v pátek jedno byrokratické OT.

Stojím teď před volbou, jestli se jakožto OSVČ, uplatňující náklady
paušálem, stát plátcem DPH nebo ne.
Předpokládám, že takovou konfiguraci má zde ledaskdo, tak prosím
o zkušenosti z praxe.

Umím si představit, co je být plátcem DPH (jako SRO řeším mnoho let).
Umím si představit jet na paušálni náklady (jako OSVČ řeším mnoho let).
Ale dohromady mně to tak nějak moc nejde.

Je to v reálu skutečně tak hladké, že výše paušálních nákladů zde nemá
vůbec žádnou vazbu na vyúčtování DPH?
Pak by to přihlášení-se k plátcovství DPH pro mě nemělo žádná negativa,
protože mí zákazníci jsou stejně všichni plátci, a udělat 4x za rok saldo
faktur není žádné drama.

Není v tom někde skytý čertík-detailista?

Díky.
PL