Kviz na piatok

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Pátek Prosinec 12 12:13:59 CET 2014

Hezké poledne,

	to je jak otázka od Ing. Konopové ze školy ☺

	No myslím si, že by mělo stačit zatížit zdroj větším z odporů, změřit napětí a to uvažovat jako napětí naprázdno. No a pak jej zatížit menším odporem a zase změřit. Výpočet by pak byl stejný, jako při měření normálním, protože většina voltmetrů stejně zdroj zatíží nějakým proudem.

	Ale asi mi něco nedochází, je pátek a mne to nemyslí…

Saša Svobodová

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zuffa Jan
Sent: Friday, December 12, 2014 12:05 PM
To: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Subject: OT: Kviz na piatok

Zdravim
kedze je tu piatok mam tu taky maly kviz na odragovanie sa od pracovnych povinnosti.
Majme zdroj s neznamym vystupnym napatim a vnutornym odporom
Mame k dispozicii voltmeter a dva odpory roznej hodnoty, ktore mozeme pripojit k zdroju
(vzdy iba jeden sucastne) a mozeme zmerat na nom ubytok napatia.
Zdroj nesmie bezat naprazdno takze nie je mozne zmerat napatie na prazdno.
Ako teda zistime vnutorny odpor zdroja Ri?

j.