Supplementary protector.

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 12 09:11:28 CET 2014

Zdravím,

> [...]
> nimi 3 varistory a proti PE bleskojistka. Mezi varistory a bleskojistkou je
> tenký drátek, asi další (nechtěná) pojistka. Indikační LED Protected svítí
> pokud jsou obě tepelné pojistky OK.
>
> Zajímá mě jedna věc. Na vstupu je "supplementary protector" (česky asi
> jistič), konkrétně tento:
> http://www.rongfeng.com.tw/pdf/RFMB.pdf
> Ten má označeny vývody jako LINE a LOAD. Číňan to připojil obráceně, co by
> se s tím zalamoval.
> Má tato záměna vliv na funkci? Myslím si že ano, jinak by výrobce ty vývody

No... ta věc je čistý dvojpól, tzn. zapojuje se do série s obvodem a nemá
žádnou další referenci. Uvážíme-li, že
- pracuje v obvodu střídavého proudu a nadproud může nastat v libovolné půlvně
- díky uvolnění pravidel o umístění fázového vodiče v zásuvce není jisté,
  bude-li skutečně spínat L nebo N,
domnívám se, že označení LINE a LOAD je čistě formální a nemůže mít v obecném
případě žádný vliv.

Pavel