davnovek v pocitani

Úterý Prosinec 9 14:28:31 CET 2014

Zdravíčko,
logaritmické pravítko používám ve sklepní mechanické dílně když potřebuju kvůli pythagorově větě odmocninu nebo nějaké goniometrické funkce s limitovanou přesností pro konstrukci mechanických dílů. Je (v koženém pouzdře) zaházené mezi ostatním vercajkem a (jak už zde psal někdo přede mnou) je stále připraveno k použití. A tak nějak se cítím být "in" a "retro" a prostě to mám rád.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of sam.hw
Sent: Tuesday, December 09, 2014 12:13 PM
To: HW-news
Subject: OT: davnovek v pocitani

Zdravim,

dnes jsem nahodou narazil na zajimavy clanek:

http://www.linuxjournal.com/content/computing-without-computer

v prubehu cteni jsem si vzpomel na tatku, ktery doma pomoci matematickych tabulek mne lehce dokazal porazit v rychlosti pocitani.
Navic na vice desetinnych mist (kalkulacky jsou dodnes docela omezene, a toto bylo nekdy kolem r.1980).

druha vec: pomoci 'grafu' jsme navrhovali RC a LC obvody, R a C pro 555ky, ...

pouziva to jeste nekdo vubec?

podpasovka: kdo jeste umi z fleku pocitat na logaritmickem pravitku?
(trebaze jsem mel rocnikovou praci o vypoctu spalovaciho motoru, uz bych to asi tezko dal. navic, nemam uz ani to logaritmicke pravitko)

:)