OT:logo

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 8 21:35:08 CET 2014

Zdravím,
  tak se taky přidám..
  Když se můj nejstarší ucházel o střední školu, měl jsem na výběr asi z pěti
gymnázií v Praze. Zvolil jsem Arcibiskupské, protože
  - měli přímo na střeše své budovy astronomickou observatoř s docela dost
kvalitním dalekohledem, dálkově řiditelným a samozřejmě pořizujícím video
stream (inu, v Praze to nic moc není, ale lepší než koukat na hvězdy
triedrem)
  - chemická laboratoř vypadala jako v nějakém výzkumáku - veliká, nádherně
vykachlíkovaná, stoly s kohouty na běžné plyny, odtahy nad každým stolem,
kvalitní analytické váhy, čisto a perfektně vyleštěno...
  - Počítačová učebna (hlavní, měli ještě 2 pomocné) byla vybavena na svou
dobu hodně dobrými počítači, ale hlavně každý z nich měl minimálně dualboot
*dows/*ix, některé i více *ixů (Linux/OpenBSD atd.) a v osnovách
byla výuka OBOU hlavních větví OSů a např. kancelářský balík se učil na
OpenOffice s tím, že děti mohly úkoly dělat v čemkoliv, co šlo na školním
počítači načíst.
  - Hovořil jsem na chvíli s někým ... už nevím, zda přímo s ředitelem, nebo
se zástupcem či nějakým profesorem... Jeho názory na výukový proces se mi
velice líbily, byly moderní, nezatížené právě různými dogmaty, kterých se
církve rády drží. Měl jsem z toho rozhovoru opravdu radost a bylo mi líto,
že se tam nemohu sám přihlásit :-).
  - To, že měli samozřejmě ve škole vlastní kapli, mi nijak nevadilo, veškeré
nábožensky zaměřené předměty byly nepovinné. Sám kluk ale projevil zájem si
některé zapsat.
  A ONI MI HO NEVZALI! Takový tam byl zájem! Byl sice v první třetině, ale
hlásilo se asi 8x více uchazečů, než mohli přijmout :-(.

Takže tak...
  Zdraví Pavel