Bistabilní relé

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pondělí Prosinec 8 13:54:20 CET 2014

No jednodušší je to v tom smyslu, že není potřeba tolik kontaktů a cívky
relé nemusí umět pracovat i v sériovém zapojení. Hlavně mě zajímalo, jak
se vlastně dá nějak rozumně dospět k výsledku. Tedy cesta byla
důležitější než cíl. Možná jsem měl napsat spíš než jednodušší slůvko
jiný. Přece je větší zábava vymyslet nějaké řešení (byť i blbé) sám, než
to prostě okopírovat z webu. A přes víkend bylo fakt hnusné počasí. Dále
jsem potřeboval trochu procvičit LibreOffice, protože předchozí
OpenOffice měly ty menu samosebou schované úplně jinde. Tak jsem o tom
napsal článeček.
To první zapojení je jen test metody. Klidně si tak můžete odvodit třeba
Wagnerovo kladívko, pokud budou přechody mezi stavy nepodmíněné,
přechodová funkce bude prostá negace a máte hotovo.

Mrazík