OT Kanony a ustova brzda

AZe aze na seznam.cz
Neděle Prosinec 7 20:37:58 CET 2014

Nevím to jistě, ale úsťová brzda začne být aktivní, až když je projektil
mimo hlaveň. Četl jsem něco o vlivu na přesnost. Dalším negativním jevem (u
tanků) je prý problém, když při střelbě v zimě, když je sníh, dochází hlavně
při malém náměru ke vzniku kapek vody, které zamrzají na zaměřovačích a
periskopech, a v létě je podobný problém s prachem... u ručních zbraní se
zase zvyšuje hluk (pro střelce) až o 10 dB a více smrdí od střelného
prachu... všechno má své + i -, asi proto nejsou úsťové brzdy všude.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Buchta
Sent: Sunday, December 07, 2014 7:28 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Kanony a ustova brzda

Asi se jeste do toho nepustila EU, myslim, ze ekologicke strely jsou
takove pole neorane ;-) Kazdopadne, na Morave uz to zacali radikalne
resit i bez EU :-P

Ale k veci - neni hlavnim ucelem ustove brzdy eliminace zpetneho razu na
ukor kineticke energie strely? Ze by byl problem s nadzvukovou rychlosti
se mi nezda, co by jako v cili meli pri tom zamerit???

---