Zivotnost flash

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Prosinec 7 16:25:15 CET 2014

>Což obchodní konsekvence, ale bublinková pamì mìla zcela zásadní pøímou technickou konsekvenci. Boyla a Smitha totiž (tuším v kantýnì na obìdì) napadlo na bublinkovou pamì nechat pùsobit svìtlo a ejhle vynález CCDèka spatøil svìtlo svìta :-)

No, to asi take priamociare snad nebolo - CCD je snad skor
"elektrostaticky" "ekvivalent" tej bublinkovej pamate; a naopak, neviem si
predstavit, ako svetlo priamo ovplyvni magneticke domeny.

Nedavno som si cital o logike zalozenej na Josephsonovom jave, a tiez tam
spominali moznost nahanat magneticke domeny, tentokrat v supravodicoch -
velmi som tomu nerozumel (citaj: nerozumel som ani zbla :-) ), ale ten
clanok bol aspon dost seriozny na to, aby do toho nepchali tie
dalekosiahle kecy o zrevolucionalizovani pamati. Ale je pochopitelne, ze
je snaha sa zbavovat "zbytocnych" riadkovych/stlpcovych vyvodov, co ciste
teoreticky moze umoznit aj tu vytuzenu 3D-ovitost. Je zaujimave, ako sa
ten isty princip sekvencnej (t.j. nie random-access) pamati v obmenach
opakuje uz vyse 50 rokov, pocnuc snad tou ortutovou "vlnkovou" pamatou z
ENIACu...

wek