napajeni LED

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pátek Prosinec 5 19:21:01 CET 2014

Stejně to mají vyřešeno některá čínská světla. V HI režimu bez odporu, v LO
nějaký odpor je. To postupné slábnutí světla mi vyhovuje víc, než "rychlá
smrt" při zapojení s měničem.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, December 05, 2014 1:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: napajeni LED

Aha, to jsem netušil. Když jsem si dělal svítítko s Lion článkem, taky jsem
tam dal odpor. Je počítaný tak, aby se ledka ještě uchladila s max.
napětím článku (úbytek cca 1V). Při 3,6V úbytek cca poloviční - sice to
svítí o něco méně, ale ještě dost dobře. Když na konci začne napětí padat ke
3V, slábnutí světla upozorní že je potřeba baterii nabít. Navíc čím je menší
proud, tím víc se prodlužuje doba provozu když není k dispozici nabíječka.
Aby se článek vybil pod 2,7V, musel by být hóóódně dlouho připojený. Takže
nepoužívám ochranu proti podvybití a tu baterku mám už několik let.
Anděl