Bistabilní relé

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 5 18:42:36 CET 2014

Zdravím,
  to krokové relé se určitě dělá i v jiném provedení. Přesně takové relé
se používá (tedy dříve používalo, teď už dělá asi vše nějaká řídicí jednotka)
pro přepínání světel u aut - přitažením páčky k volantu se přepíná mezi
tlumenými a dálkovými světly. Pamatuji na to, že jsem takové relé měl, vevnitř
bylo řešeno velmi jednoduše, v podstatě jako isostat s aretací, elmagneticky
ovládaný. Mimochodem mne napadá možnost si právě tímto způsobem takové relé
vyrobit, pokud by tedy byl zájem o spíše mechanické než elektronické bastlení.
Při trvalém buzení nebude kmitat a bude si pamatovat svůj stav i při vypnutí.
  Pavel