napajeni LED

Pátek Prosinec 5 13:05:52 CET 2014

Aha, to jsem netušil. Když jsem si dělal svítítko s Lion článkem, taky
jsem tam dal odpor. Je počítaný tak, aby se ledka ještě uchladila s max.
napětím článku (úbytek cca 1V). Při 3,6V úbytek cca poloviční - sice to
svítí o něco méně, ale ještě dost dobře. Když na konci začne napětí
padat ke 3V, slábnutí světla upozorní že je potřeba baterii nabít. Navíc
čím je menší proud, tím víc se prodlužuje doba provozu když není k
dispozici nabíječka. Aby se článek vybil pod 2,7V, musel by být hóóódně
dlouho připojený. Takže nepoužívám ochranu proti podvybití a tu baterku
mám už několik let.
Anděl