Elektrokolo

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 4 18:27:28 CET 2014

U "křečkova" generátoru s krokovým motorem ( která má hodně podobnou -
stejnou konstrukci jako BLDC ) napětí skoro nezávisí na otáčkách.
Mám to osobně změřené, od cca 10ot/min až po 400ot/min je napětí +/- 20
procent. Co se mění je kmitočet, průběh. Motor naprázdno.
  Do zátěže pak proud při vzrůstajících otáčkách stoupá, maximum se ale
nekryje s maximem otáček. Zkoušel jsem to roztáčet akuvrtačkou.
  Při zvyšování ot nad 150/min už proud neroste, mírně klesá při maximu
akuvrtačky už prudce spadne. Na vině ale může být i 3-fázový usměrňovač
z obyčejných 1N4007, které už nefungují na vyšších kmitočtech.