Programov?n? Atmega

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 4 14:10:35 CET 2014

Ale no ;-)
Pri domacom bastleni sa na kde-co cloveku podari zabudnut. Ale kedze
som "elektrikar-profesista", snazim sa aj pri domacom bastleni robit
veci tak nejak "podla predpisov", lebo zlych navykov sa potom tazko
zbavuje.

Inak, "jazdit nepredpisovo" sa moze vymstit ked to clovek najmenej
caka. A na vlastne oci som videl (lebo som to skusal ;-) ), ze
pretaktovany MCU sa moze spravat ozaj prapodivno. Tvari sa, ze funguje
akoze normalne, ale niektore jeho casti robia hluposti. Napriklad mu
zalezi na poradi instrukcii (to je velka chutovka), alebo USART
nepracuje korektne, pripadne EEPROM zapise sem-tam blud. Malokedy je
hranica medzi funkcnostou a nefunkcnostou velmi ostra (a nezavisla od
konkretneho kusu a teploty) - takze aj ked to Arduino (potazmo
Atmega328p) zapojite na 3,3V/16MHz, moze to v tej chvili pracovat
dobre, ale ked Vam v nejakej faze vyvoja zacne nejaka periferia robit
blbosti, predpokladam ze hladat pricinu v podvyzivenom MCU bude jedna
z poslednych moznosti. No a potom tych vytrhanych vlasov...
Vy si to mozno mozete dovolit, ale tych mojich par vlasov si setrim na
onakvejsie prilezitosti :-)

Inak ten MCU tam hadam bude aj origo Atmel, iba ze spadnuty z vyrobnej
linky - napriklad nepresiel nejakym elektrickym testom. Pripadne v
cine zapuzdreny vadny cip. Mozno ti Atmelaci testuju, ci ich MCU ozaj
datasheetovo nefunguju na 3,3V na 16M. Tie, ktore funguju, vyraduju ako
vadne a cinania z nich robia Arduina :-)

Dňa 4. decembra 2014, 13:26, iko <iko.ikoon na gmail.com> napísal/a: