Programování Atmega

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 4 12:02:02 CET 2014

To vím, ale ještě se mi nestalo, že by vytuhlo. Navíc 3V3 verze jede i pod
3V, zato 5V verze při 3V3 ani nejde naprogramovat, pokud ještě nějak jede
(vyrobil jsem tak jednu mrtvolku, zřejmě smazaný bootloader). Možná dělají
načerno nějaký klon, to se mi i zdá pravděpodobnější, jsou to přeci asiati.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>

Už jsem tady vícekrát četl o nadšení z "3.3V verze 16MHz".
Arduino ale není žádný zvláštní kus křemíku. Je to běžný procesor
ATmega328, obalený několika málo součástkama, nelogicky rozmístěnými
konektory a naplněný bootloaderem.
No a Atmel žádný procesor ATmega328 se zaručovanou funkcí na 16 MHz
při napájení 3.3V nevyrábí.
A že by číňan dělal nějaký výběr procesorů - tomu snad nevěří ani hodně
velký optimista.
Takže ty "3.3V verze 16MHz" jsou skoro určitě jen sprostě přetaktované
běžné verze, které se liší jen ve vyměněném stabilizátoru 5V za 3.3V.

PL

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>

u verze 3.3V navíc
není třeba konverze pro 3V3 funkční moduly a dělá se i v 16MHz verzi.