Programování Atmega

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 4 00:15:17 CET 2014

To je přesně ten důvod, proč je mi arduino sympatické. Není problém napsat
program, ale nastavit mcu tak aby program fungoval bez celonočního studia
datasheetu, to je důvod, proč MCU nejsou využívány mládeží v takové míře.
Teď nemyslím bezhlavě nahrazovat MCU dvoutranzistorový multivibrátor, jak se
tu od některých tato tendence rozmáhá, ale takové to MCU kutilství - je to
malé, levné, jednoduché, nenáročné. Na aliexpresu jsem viděl velké UNO R3 už
za 3,5$, ale mě je pořád sympatičtější PRO MINI 17x33mm, u verze 3.3V navíc
není třeba konverze pro 3V3 funkční moduly a dělá se i v 16MHz verzi.

Jasně, třeba se chcete zrovna něco takového naučit, i to je možnost, ale při
mém věku už je arduino jasná volba - opravdu chci zůstat hloupý a nestudovat
datasheet atmelu, raději se věnovat něčemu užitečnějšímu.

----- Původní zpráva -----
Od: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>

Jsem v tom "zajíc" ... :-(
Naprogramoval jsem pomocí toho třídolarového programátoru do USB Atmegu
s nastavením osc. na ext. krytal 8MHz.
Bohužel neproběhla verifikace, ta se povede až po přimojení šutru k
procesoru.
Atmega si tedy při programování nastaví "fuses" tak, že bez těch hodin
už pak nemůže bejt a proto nedojde k té verifikaci?

U PICky jsem mohl nastavit cokoliv ( LS, HS) a programátoru ( programu)
i PIC to bylo jedno.

Uvažuju správně? To je vlastnost, nebo někde udělali soudruzi chybu?
Díky JaKub