limonen

Středa Prosinec 3 21:58:02 CET 2014

On 2 Dec 2014 at 22:39, Petr Zahradnik wrote:
> Původní zpráva ze dne 2.12.2014 od David Obdrzalek:

> Druhej extrudér taky dodám :-)

> Jo ty máš tuhle... Jak dlouho se nahřívá vyhřívaná deska na 120°C?
To nevím, max nahřívám na 95° :-) Ale můžu ti to zkusit změřit, jestli tě to zajímá.

Na těch 95° se to bez jakýchkoli úprav vyšplhalo za asi hodinu a čtvrt a výš to už
samo nejde - jednou jsem to zkusil... mám v dílně docela chladno, při zahřívání
tiskárna hlásí na začátku 16° a jak je celá mašina otevřená, asi bych nejdřív musel
počkat, až to na 95° vyhřeje celou dílnu :-)
Ale když se tomu zakrejou boky a na desku při nahřívání položí kus polystyrenu, je
to lepší, a když se místo toho polystyrenu shora decentně fouká opalovací pistolí,
tak to je za pár minut. A pak ABS tisknu bez dalších pomůcek, na čistou plochu, drží
i u vyšších věcí a po skončení jde snadno odloupnout. (myslím, že ta plocha musí mít
při tom horním přihřátí na začátku víc, protože senzor je někde zespoda, ale přesně
jsem to neměřil)
Deska není sklo, vypadá to jako laminát.

> Jen tak mimochodem, ty dva extrudéry, to taky není nějaká ohromná
> výhra. Ten druhý se tam vždycky motá a jezdí přes vytištěnou část.
> Notabane ještě když z něj cintá plast.
No právě, to mě už taky napadlo. Taky i proto bych to spíš dělal na druhé.
Napadla mě taková představa, že by jeden extruder byl s tenkou tryskou pro cílový
materiál a druhý s nějakou tlustou tryskou pro ten support, který by se naslicoval s
velmi nízkým procentem výplně a s tlustou vrstvou, takže by to jednak šlo rychle, a
taky by to tolik nemuselo překážet té tenké - tedy kdyby tloušťka vrstvy tlusté byla
násobek tenké, tak by to podle mě slicer měl vygenerovat tak, aby se tou tlustou
tisklo vždycky až právě po N vrstvách tenké. Dává by to smysl? (další akademická...)

D.O.