RDS Hytera PD785G

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Prosinec 3 20:58:55 CET 2014

A co chete vědět? Měl jsem to půjčené , hrál jsem si s tím. Pár hamů to
vlastní a používá na HAM DMR převaděčích. Ale vesměs k tomu někde
přišli, prostě se nakoupilo vybavení a něco "zbylo".
Působí to na mě takovým spíš telefonním dojmem, než pravým "rádiem". (
vibrace, SMS-ky )  Třeba ta anténa uprostřed mě osobně přide taková
nezvyklá.
A špatně čitelný displej na slunci. Já měl verzi bez "G" tedy bez GPS
modulu, ta vaše umí bonznout kde rádio je, pokud to někdo naprogramoval
a do sítě implementoval.
Jo je teď móda veškerou komunikaci řešit digitálně. Firmy vyházely lety
osvěčené ručky typu Motorola GP300 a další a nakoupili moderní digistroje.
Třeba ČEZ měl pěknou funkční síť. Ale teď se přezbrojilo na DMR.
A radioamatéři nesmí zůstat pozadu, tak se taky zbrojí. D-STAR, DMR,
DPMR pár převaděčů běží na těchto standardech.
Osobně v té digitalizaci nevidím žádný přínos, zvlášť když třeba
policejní složky používají Matru - zase jiný standard.

Pokud to můžete programovat, tak lze v analogu spolupracovat s PMR a
sdílenkama ( 70cm - 450MHz verze), umí to ctcss, dcs i 2/5ton, přijemná je
  LI-on baterie, takže i když je ručka měsíc někde v polici, zapnu a
funguju, což třeba u Ni-CD a zmíněné obstaróžní GP300 nebylo možné :-(
Jo má to v analogu velmi pěknou modulaci, kvalitní kompresorna MICu,
rádio oproti HAM ručkám tupější, ale to je u profi rádií normální.
Na můj vkus je to hodně předražené, v podstatě to samé vyrábí čína v
LOW-ENDu :
http://www.alibaba.com/product-detail/NEWEST-TYT-dmr-radio-MD-380_60083612174.html
včetně bezdisplejových verzí:
http://www.tyt888.com/en/products/Detail.asp?ID=2081
ale za mnohem lepší ceny ......
Jestli je to dobré, ano, já bych tomu tu trojku dal, výborné určitě ( za
ty prachy ne)
A když pominu cenu, tak pro mé použití ( HAM) bych si to rozhodně
nepořídil, mám jiné adepty :-)
A kdybych měl vybavit profesionální síť, koukal bych na užitnou hodnotu
pro dané zadání. ( př. hasič nebude psát SMS-ku, že v 3 patře propadnul
strop)
Počítám, že to nakoupila firma a není to vlastní hračka. A té firmě
někdo dělal výběrové řízení se všemi náležitostmi tak jak má být (
úplatky ?)
takže nejspíš vybrali to správné a o to hlavně šlo ne?

JaKub