Mierny [OT] Elektronkovy zosilnovac

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Prosinec 2 17:44:21 CET 2014

Vidim ze to riesenie ma aj zastancov

No urcite je to lepsie ako zvasty  o sexualnej orientacii
Podla toho co teda pisete, by to mohlo fungovat vcelku
bezpecne. Ja som navrhol este zapojenie z bezpecnym napajanim
(su elektronky ktore idu aj na 12V) ale bolo mi povedane ze taka
elektronka neda dostatocny prud.

:)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of AZe
Sent: Tuesday, December 02, 2014 5:30 PM
To: HW-news
Subject: Re: Mierny [OT] Elektronkovy zosilnovac

Asi mi něco uniká. Píšete, že "
Stavia totiz elektronkovy zosilovac (nieco ako emitorovy sledovac) pre sluchatka. Napajanie systemu je usmernenych 230V~ (oddelene od siete trafom 1:1), jedna elektronka, pracovny odpor 120Ohm. To co zhana je vystupny kondenzator 2mF.
Kedze na odpore bude jednosmernych 6 V + superponovana striedava zlozka staci teda na napatie 16V a hlavne musi mat nizke ESR."

Katodový sledovač, tedy anoda na + a katoda přes odpor na zem. Na odporu 120 Ohm je 6V, ustálený proud 50 mA. Do doby nažhavení je tam 0. Předpokládám triodu ECC83, obě poloviny paralelně. I kdyby se naplno otevřela, nebude tam víc než 20-25V (odhad), to už by tekl katodový proud kolem 200mA. Víc by tam teoreticky mohlo být při zkratu anoda-katoda.... Nevím, co řešíte. Podle Vašich úvah by musela mít většina operátorů elektronkových vojenských a amatérských radiostanic opálené uši :))) aze