serial terminal, custom baudrate

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Prosinec 2 16:49:57 CET 2014

On Tue, Dec 02, 2014 at 04:38:06PM +0100, Luboš Melichar wrote:
> Jasně rozumím..
>
> Číslo 19201 bylo trochu neštastné, tak ho změňme na 19600, problém zůstává.

Problém je na dvou frontách:

 a) co vůbec zmůže hardware. Velká většina RS-232 periferií v PC funguje
tak, že to má nějaký základní takt a příslušný hodinový takt pro UART
se generuje děličem frekvence. Tj. někde se do nějakého registru zapíše
číslo a hardware tímto číslem "vydělí" základní takt a to se použije
jako základ pro časování. To není možné jakkoliv obejít a rozšířit rozlišovací
schopnost onoho UARTu

 b) co dovolí OS. Netuším, jak je to ve windows, ale např. klasické
*nixové API má prostě natvrdo dané možné baudrate a když člověk chce
cokoliv jiného, tak smůla.

(K tomu je ještě otázka, jak a) a b) mezi sebou interagují...)

P.T.