OT Navijak

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Čtvrtek Srpen 28 11:49:45 CEST 2014

a az se kolo sunda, tak se navine bez protivahy ... fofrem :-).

t.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kručinský Ladislav
Sent: Thursday, August 28, 2014 11:27 AM
To: HW-news
Subject: RE: OT Navijak

A teď jsem si ještě vzpomněl, že hóóódně stará světla (takzvané stahovačky) mívaly ten princip bez brzdy ale s kladkostrojem, který měl spodní kladky zatížené (bylo to takové keramické vajíčko do jehož spodní poloviny se sypal písek podle hmotnosti lampy) a fungovalo to identicky, jen to nepotřebovalo regulovatelnou brzdu, zastavilo se to v potřebné poloze vlastním třením – ale zase to muselo být vyvážené, což si myslím by u kola nemusel být takový problém. To si myslím by v amatérských podmínkách bylo celkem snadno vyrobitelné.

Zdravím

L. Kručinský