Maly kviz - reseni

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Úterý Srpen 26 17:20:50 CEST 2014

Zdravím,

to se dá udělat i trochu jinak. Nejprve se integruje bez přítomnosti pole a
následně s polem. Pokud to tedy jde, například v ionizační komoře to možné
je. Tím se získá pozadí, které zahrnuje různé proudy, svody a tak. Dobré je
taky měřit narůstající napětí integrátoru ve více bodech, a prokládat
přímku.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 272 732 827
Fax +420 272 681 232

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Tuesday, August 26, 2014 4:38 PM
To: HW-news
Subject: Re: Maly kviz - reseni

Měřič statického pole. Takže to ovlivnění je tam žádoucí:-)

Základní problém je, že se jedná o malou kapacitu, v řádu desítek pF, která
se vstupním proudem nesmí za mechanicky zvládnutelný čas významně
nabít/vybít. Takže jsem vymyslel zapojení s ADA4665-2, které s pomocí těch
odporů kompenzuje již tak malý vstupní proud, aby byl ještě menší.

Mimochodem, tenhle OZ by zrovna vyhovoval i pro ten včerejší problém s
měřením proudu na obou koncích 12V napájení. Jen cena je cca 2 USD.

PH

Od: Petr King
Co to bude, az to bude?
A neovlivnuje tohle treba i naindukovane pole, nebo statika?

Dne 26.8.2014 14:36, Pavel Hudeček napsal(a):
> nA mě v tomto případě moc netrápí. Nejradši bych tam měl ještě větší
odpor, protože 50 mV při 1 pA je tak na hranici použitelnosti:-)

> Materiál desky normální, důležité jsou správně zapojené stínící spoje.
>
> Od: Kručinský Ladislav
> Čili jeden nanoampér na tomhle udělá 5V... Docela by mně zajímal materiál
toho tišťáku a topologie návrhu. Dokázal bych si to představit na pájecích
bodech z teflonu ae jako tišťák - hmmm, zírám.

> Behalf Of Pavel Hudeček
> Tak správné řešení je ten vysokej odpor. Konkrétně 50G (ano opravdu giga).
Docela mě překvapilo, že jsou tyhle hodnoty nejsnáze dostupné v 0805.

> Bude to do obvodu na kompenzaci vstupního proudu OZ. Tam bude opravdu
potřeba řešit problematiku unikajících proudů, co zde byla včera nakousnuta.