Jen tak pro radost (ale vlastně to není OT)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 26 08:23:56 CEST 2014

Zdravím,
  v *IXovém světě je tento způsob instalace ještě docela běžný, rozdíl je snad
jen v tom, že místo diskety se onen archív stahne ze sítě, takže ne xcopy, ale
wget :-).
  Zbytek pak může být velmi podobný, jen místo unarj bude nejspíše tar a holt
se nebude přepínat na d:, ale vstoupí se přímo absolutní nebo relativní cestou
do vytvořeného adresáře.
  Osobně musím přiznat, že mám mnohem radši tento způsob než automatizovaný
způsob pomocí instalačního scriptu, který nemusí znát (a zpravidla nezná)
detaily mé instalace a naprasí věci úplně jinam, než kam patří. Takže pokud již
musím takový produkt používat (např. proprietární Nvidia driver, stále funguje
lépe než open-source Nouveau), blahořečím tvůrce samoinstalačního archivu, že
jej vybavili volbou --extract-only, tuto použiji, a pak si instaluji opravdu
kousek po kousku manuálně :-).
  Zdraví Pavel