OZ jako komparator / diferencialni zesilovac

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Srpen 25 14:29:03 CEST 2014

Dobry den,

tak som sa chvilu zamyslel a ja by som to urobil nejako takto.

Ked by to trebalo urobit rychlo, pozdravujem tymto chlapcov z praxe, tak by
som vybral na to urcene obvody od Maxim-u. To co zaplatite navyse, je cena,
ktoru budete musiet zaplatit tak ci tak na zvysnej bizuterii riesenia s
inymi OZ. Mate to vsetko hotove v jednom cipe a staci uz len upravit
kalibrovany vystup na vstup prevodnika v procesore.

Ked sa Vam nepaci hotove riesenie od Maximu, zacal by som niecim takym, ako
je prenosova funkcia. Z jej tvaru Vam potom vypadne vsetko ostatne co
potrebujete dalej. Z tej funkcie Vam mimo ine vypadne, ci potrebujete
zapojenie invertujuce, neinvertujuce, ci potrebujete refernciu a mimo ine
aj to ci potrebujete symetricke alebo staci nesymetricke napajanie,
pripadne r-r a tak dalej. Ja osobne by som pri urceni prenosovej funkcie
uvazoval veci ako 10% - 90% rozsah AD, spatny prud, ktory moze tiect pri
chybovom stave, ked niekto pripoji na zdroj nabity 1G kondenzator, ci to,
ktore zapojenie operaku najlepsie realizuje moju funkciu a teda ci staci
operak s jednym napajanim. A tych radosti a okolnosti na zvazenie je
viacej.

Nebojte sa v zivote som si tento postup navrhu vyskusal aj v praxi, a bola
to vcelku zabava.

A.