Re: [OT] Pokosová pila

Ondra hwnews caha010 na gmail.com
Pondělí Srpen 25 12:50:41 CEST 2014

Nechci Vám brát iluze, ale na řezání oceli zapomeňte, tam je i těch 2500 moc.
I na hliník budete muset mít jiný kotouč.
Už z podstaty materiálu, težko řezat ocel na hliníku.

Na palubky těch 2500 stačí, pokud s tím nebudete jančit...

Ondra
  ----- Original Message -----
  From: Karel M
  To: HW-news
  Sent: Sunday, August 24, 2014 4:41 PM
  Subject: [OT] Pokosová pila

  Zdravím, čeká mě nějaká práce s palubkami a rád bych si koupil pokosovou pilu, hlavní účel je na ty palubky, ale rád bych kdyby to umělo říznout i ocel a hliník. V podstatě jsem dospěl k tomu, že potřebuji pilu s posuvem (kvůli délce řezu), má to být pro hobby, takže by mi stačilo něco od Scheppachu, zde http://scheppach.heureka.cz/pily/ je víc typů na výběr, koupil bych asi buď HM100  LXu nebo HM100 ZL- u té píšou, že je univerzálnější, ale má nižší otáčky - 2500 versus ta předchozí 5000. Pak jsou ještě typy s menšími kotouči. Chci se zeptat, u těch palubek vyžaduji aby to nedělalo otřepy tedy kvalitní řez, ale zas rád bych aby to zvládlo ocel, doporučíte koupit tedy spíše s menším nebo větší kotoučem a otáčky vyšší/nižší? Výška prořezu není kritická, 60mm bude stačit.

  Díky Karel M.