Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Pátek Srpen 22 01:44:46 CEST 2014

Pokud se u spínaného zdroje používá elektrolyt, nezáleží na jeho
kapacitě (pokud nemusí filtrovat 50/100 Hz ze sítě), ale záleží na jeho
ztrátovém odporu a na proudové zatižitelnosti (střídavá složka proudu).
Na 1A už nedávám elektrolyt, ale jen keramiku - i když jak kde. U
keramiky je skutečně zvlnění závislé na kapacitě, ESR je tam minimální.

Vstupní kapacita musí filtrovat proudové špičky, které ten měnič
vytváří. Pokud to má být kapacita na výstupu zdroje, tam je nutné vědět,
jestli regulační smyčka nevyžaduje právě to velkou kapacitu a ESR co
mají elektrolyty. Pak se je optimální dávat elektrolyt v kombinaci s
keramikou.

Zvlnění nezávislé na proudu je v pořádku, je dané rozdílem min a max
proudu tlumivky a výstupní kapacitou nebo jejím ESR.

Dělat spínaný měnič jako vrabčí hnízdo ... to děláte zdroj, nebo
vysílač? :-) Normálně se to dělá jako SMD, součástky těsně u sebe a i
tak to ještě vždycky odněkud vyzařuje. Záleží jak moc.

Anděl