Zdroj 24VAC/DC na 4VDC 2A

Petr King petr.king na atlas.cz
Pátek Srpen 22 00:21:19 CEST 2014

Panove, prosim o radu,
nakoupil jsem nejake zdroje a civky a hraju si s tim. Pro zacatek stavim
zdroj Vout = 5V. Zatezuji ho 1A. Napajim 12V. Spinaci kmitocet je 150KHz.
Vsechno mam dle datasheetu, mimo vystupniho kondiku, kde ma byt 470uF a
ja mam 330. Zkousel jsem dat 2 paralelne, ale nemelo to velky vliv.

Co mne trapi - na vystupu mam zvlneni 100mV - krasna pila. Co mne
udivuje - zvlneni se s rostoucim proudem vubec nemeni. Co ma velky vliv,
je vstupni napeti. V rozmezi 10-18V se krasne nafukuje, odhadem o 30%.

A proto se ptam :
1) Je to normalni jev? Jak s tim bojovat? Jake je unosne zvlneni pro
napajeni obvodu s mikroprocesory? Jednocipy / pameti / harddisky?
2) v DS maji na vstupu i vystupu elyt a keramiku 100nF. Cetl jsem, ze se
dava i 10uF keramika, protoze keramika ma male ESR. Je to pravda a ma to
velky vyznam? Proc je vlastne na vstupu spinaneho zdroje kondenzator?
Aby nerusil smerem ke zdroji?

Mam to postavene na univerzalnim DPS plnem propojek a dratu, takze
nejaky maras tam urcite pronika i diky tomu, ale rad bych mel jasno, co
hlavne to zvlneni zpusobuje.

Rad bych si o spinanych zdrojich i neco precet, ale nasel jsem jen
vysokoskolska skripta, ktera jsou zajimava, ale vetsinou resi
problematiku sitovych zdroju. Tyhle zdroje zminuji jen okrajove.

Diky,
P.