Pájení staré desky

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Čtvrtek Srpen 21 21:49:35 CEST 2014

Ještě aby ses nelekla Sašo. To tavidlo bývá vyschlé, ztvrdlé. Je potřeba
ho naředit Isopropylem na hustotu asi jako má med. Já ho ředím do
lékovky kam časem přidávám MTL i Isopropyl podle potřeby. Ta tekutina se
časem rozdělí na usazeniny na dně a dobře rozpuštěný vršek. Ať použiješ
tu usazeninu nebo jen to rozpuštěné nemá to vliv na funkčnost tavidla
jen ta usazenina možná trošku víc kouří. Na místo tavidlo nanáším
zaostřenou špejlí. Stejně funguje i tavidlo MTL461 - nevím jaký je
rozdíl - funkčnost je stejná.

Velmi dobré je také tavidlo MTV125. Je velmi agresivní - rozhodně
nepoužívat na elektroniku. Je ale výborné při pájení železných součástí
nebo velmi znečištěných povrchů. Po použití se ale musí důkladně omýt
vodou jinak způsobí korozi.

     Martin.