Re: LED žárovka z Ikea

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Srpen 21 12:48:26 CEST 2014

 21.8.2014, 12:38:56

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Hudeček napsal:

> CRI říká, jak se bude lišit barevné podání od čistě tepelného
> zdroje.
Presnej receno, od referencni zarovky s W vlaknem

> Obecně vzato přirozené je sluneční světlo se svými 5700 K.
Stejne prirozene je i mnohem teplejsi svetlo pri zapadu a vychodu
slunce, nebo mnohem studenejsi svetlo ve stinu

>  Z tohoto
> pohledu mi uniká, proč lidé tolik touží po těch cca polovičních teplotách.
Mohlo by to byt proto, ze poledni slunce je spojeno se silnym tepelnym
vjemem. Umele elektricke zdroje ale maji tepelny vjem maly az zadny,
tak dochazi k asociaci se zapadem ci vychodem slunce, jehoz barevna
teplota je nizka.
Zdroj ktery ma teplotu poledniho slunce, ale nehreje jako to poledni
slunce je nejak divnej.
Ale je to jen spekulace, o seriozni teoriji, natoz vyzkumu podlozem
experimenti nevim.