Re: Re: LED žárovka z Ikea

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Srpen 21 12:29:30 CEST 2014

To je asi jednoduche - protoze jeskyne (a obydli obecne jeste celkem
nedavno) byvaly osvetlene ohnem a clovek je na to historicky zvykly, prece
jen par desitek tisic let proti stovce je pro organismus silny argument.
Zarovka k tomu ohni mela jeste docela blizko, studene LEDky jsou pro spoustu
lidi neprirozene (i pro mne, taky mam radeji sero a teple svetlo).

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Pavel Hudeček
To: HW-news
Sent: Thursday, August 21, 2014 12:16 PM
Subject: Re: Re: LED žárovka z Ikea

CRI říká, jak se bude lišit barevné podání od čistě tepelného zdroje. Smysl
to dává pro jakékoli svítící teploty, tedy od cca 1000 K výše.

Obecně vzato přirozené je sluneční světlo se svými 5700 K. Z tohoto pohledu
mi uniká, proč lidé tolik touží po těch cca polovičních teplotách.

PH

Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
Porovnavat lumeny u LED pasku s 4000K proti LEDzarovce s 2700K nedavasmysl.
Abych pravdu rekl unika mi i smysl mereni CRI u zdroje 4000K.=