tolerance napětí sítě

Neděle Srpen 17 11:04:35 CEST 2014

Marně pátrám, jaké můžu očekávat max. napětí v síti. Neberu impulzní
přepětí, ale hodnotu, která tam bude aspoň pár vteřin. Tolerance +-10%
je v normě definovaná tak, že se měří průměry z 10 minutových intervalů
a do těch +-10% se jich musí vejít 95%. To pak ale o krátkodobém
kolísání neříká vůbec nic a o nějakém maximu taky né. U centrálního
zdroje pro LED světla
http://vaelektronik.cz/dum/original/e7_rozvadec1.html
mám jmenovité napětí 32V, naprázdno změřené 34,6V, při +10% v síti je
tam 38V. Přepěťové omezení na výstupu zdroje (zkratovací MOSFET v sérii
s odporem 0,22 Ohm zatíží zdroj proudem 145A) mám nastavené na 45V, což
je +30% proti jmenovitému napětí a předřadníky pro ledky jsou počítané
na 50V (transil 51V, tranzistor na 80V). Nevím, jestli to takhle stačí,
předpokládám že by mělo.

Anděl