OT: Nikola Tesla se vraci!

Sobota Srpen 16 00:49:56 CEST 2014

Nejde jen o oplachtění, ale i o tvar lodi, o to aby měla pořádný kýl -
aby ve směru pohybu byl hydrodynamický odpor podsatatně menší, než v
příčném směru. Když z wind surfu vytáhnete kačenu a budete chtít jet na
boční vítr, tak to prkno pojede do strany a dopředu se pořádně nerozjedete.
Před mnoha lety v Sadské na jezeru půjčovali "plachetnice". Příšerné
téměř hranaté oplachtěné necky a dostat se s tím kus proti větru byl
docela problém. Víc to hrnulo vodu, než jelo :-)

Anděl