odbornik na piatok

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Srpen 15 19:50:13 CEST 2014

Dobry vecer,

>  15.8.2014, 15:22:13
>
> No jo, ale kde sehnat 10 starsich osciloskopu, ty nove uz
> vetsinou nemaji seriovej port. :-)

To mi pripomenulo zaciatky mojej neslavnej kariery. Ked som sa rozhodol
dalej studovat, tak mi davali rozne ulohy a testovali ma, na co sa hodim a
na co nie. Netusiac co so mnou stvaraju som sa snazil jak som najlepsie
vedel, ale v jednotlivych skuskach som prepadal v jednej za druhou...

Jedna z testovacich uloh bola nejake meranie osciloskopom preniest do
pocitaca, aby sa dali porovnat vypocty a realita. A co cert nechcel mal som
k dispozicii len seriovy port... Pri kazdom trigerovani z pocitaca sa
vsetky tie merania milivoltov vzdy zmrsili. Zacal som teda hladat ze preco.
Napadlo ma vsetko mozne, az do dna, ked som stlacil na osciloskope tlacitko
s funkciou FFT a on ten scope bol taky vychcaly, ze tu fourierku urobil do
toho giga. A tak som sa naucil, ze aj spravny model od spravneho vyrobcu
ide az do toho giga... Zial ten model je uz davno vybehovy a mozno aj
kompletne zosrotovany, takze typom neposluzim.

No nic, boli to zaujimave zaciatky, a aj ked som vtedy netusil co vsetko za
somariny a hluposti robim, vtedy mi to tak vsetko pripadalo, pocas
samostatneho studia som si to vsetko nastudoval, tak ze dnes aspon viem ako
to ci ono urobit, respektive riesit. A aj ked moje studium neskoncilo
slavne, co mi dali v nasledujucich rokoch zivota patricne pocitit v nasich
koncinach, predsa len som rad, ze som si v zivote zahral trochu inu ligu,
nez sa hra zvycajne u nas.

A.