Vadná disketa vs mechanika (snad ne OT)

Pátek Srpen 15 05:54:44 CEST 2014

Dobré ránko,

	mechanika jiné diskety bez potíží čte, problém je s touto jednou
konkrétní disketou. Takže předpokládám, že to nebude chyba ani
mechaniky, ani jejího řadiče, ani operačního systému. Je jen otázkou,
proč tuto disketu mechanika nechce přečíst. Něco se mi i podařilo
nastudovat, takže asi bude poškozená nultá stopa a proto se pak OS tváří
tak sveřepě, jak se tváří. Dá se vlastně poškozená nultá stopa obnovit?
OS to sám o sobě neumí, když nebudu počítat situaci vytváření systémové
diskety, ale možná nějaké speciální programy to umět budou.

	Také mne napadlo, jestli by nešlo udělat dualboot MS DOS 6.22 a MS
Windows XP, což by asi byla také docela sranda. Vlastně ani není důvod,
proč by to nešlo. Udělat na disku maličkou partition a na tu pak dát ten
DOS... No to je zase jednou nápad :-)

	Já se snažím mít v počítačích fungující disketovou mechaniku, ono se to
občas hodí. No a v jednom mám provokativně i tu 5,25" ačkoli tu používám
opravdu velmi, ale velmi sporadicky. Ale již se také hodilo ji mít, na
různé staré programy a podobně. V práci nám z počítačů disketovky mizí a
je to poslední dobou docela problém, protože většina technologických
počítačů ukládá archivy na diskety (krom těch, které mají USB emulátory
z Brna :-) )

Saša Svobodová