digitrony

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 14 13:06:13 CEST 2014

>https://www.youtube.com/watch?v=4bl5kSr8C3Q
>
>co zaroven dava odpoved na wekovu otazku, zrejme je to jednoduchsie ako
>sa zda :-)

No, nie celkom, ale guglil som a zase som sa dozvedel nieco nove. Doteraz
som mal predstavu taku, ze dekatron ma vsetky anody spolocne s vynimkou
jednej, ktora je "carry"; ale gugl mi prezradil, ze dekatrony boli
niekolkych druhov, a ze niektore mali vyvedene vsetky anody osobitne. Na
tom videu su ocividne pouzite prave taketo typy, bo inak by sa nedali
budit jednotlive "segmenty" tych digitronov (aj tak je to podvod lebo su
tam budene cez tranzistory :-) ). Potom uz chapem, ze sa da individualne
sledovat 6. anoda a "resetovat" zhasnutim a opatovnym selektivnym
zapalenim 0. anody. Ale rad by som videl schemu, hoci aj s tymi
tranzistormi.

Inak vtipne tam ma vyriesenu casovu zakladnu, predpokladam, ze ten
"najrychlejsi" dekatron "pohana" dvojcestne usmernenym sietovym napatim,
kedze je to Rus, tak to je potom akurat 100Hz.

wek