High voltage probe k osciloscopu 1:100 respektive 1:1000?

Čtvrtek Srpen 14 10:11:01 CEST 2014

Sonda se dela v nekolika variantach, kterte se lisi delkou kabelu, ja mel
rozebranou verzi s 3m privodnim kabelem a ta ma sirku pasma omezenou na
75MHz. Pritomnost nebo nepritomnost CFC ma skutecne vliv jen na napetovou
odolnost, frekvencne se nic nemeni,jak jsem jiz uvedl tim, ze se do sondy
naleje par desitek ml R-114 stoupne napetova odolnost o 7kV.
Bavime se o tomto drobecku
http://i.imgur.com/y32pnna.jpg
a obvodove to vypada nejak takto
http://i.imgur.com/SVf3Kba.png
R3+R4+R2 tvori s 100M odporem v hrotu a 1M odporem v osciloskopu odporovy
delic 1:1000
Ostatní kroutitka jsou pristupna z vnejsku a slouzi pro vykompenzovani
sondy.
Kompenzuje se ve dvou krocich v provnim na obdelniku 1kHz 40V
v druhem na 4V 1MHz
C2 -        tim se nastvuje predni roh obdelniku
C3+R6 - slouzi k nastaveni zony hned za prednim rohem
C4+R5 - timto se ovlivnuje zbytek vrsku obdelniku v rozsahu 10-100ns
R3-        vysokofrekvenci zakmity